Yöneticiler ve Çalışanlar Bir Uygulamayı Benimsediğinde Ne Olur?

M&S_dukkanMARKS & SPENCER Gerçekleri

YSBS Satış Oyunu M&S Türkiye tarafından hiç ara vermeksizin tüm unsurları ile 3 yıldır kullanılmaktadır. Satış Oyununu önce Türkiye’deki tüm mağazalarında Satış Turnuvası olarak kullanmaya başlandı. İlk etapta düzenlenen bu turnuva o kadar benimsendi ve sahiplenildi ki 2. turnuvanın yapılması kararı alındı. Turnuvada başarılı olma kriterleri ekiplerin sadece satış oyununda başarılı olmaları değil, mağazanın hali hazırda kullandığı başarı kriterleri ve en önemlisi satış cirolarındaki artış da uygulamayı farklı bir boyuta taşıyarak şirket içerisinde bir heyecan yarattı.

Oyun, içeriğinin her zaman revize edilmesi ve yeni sorularla vakaların eklenmesiyle kendini sürekli güncel tuttu ve tüm mağazalarda rutin olarak kullanılmaya başlandı. Personel, uygulamanın sürekli olması için yöneticilere talepte buluması projenin en çarpıcı tarafıydı.

Satış Oyununun başarılı olarak algılanmasındaki en önemli veriler; Yöneticiler ve personele düzenli olarak yapılan anketler ve bu anketlerden elde edilen sonuçlardır.

Sonuçlar

Düzenli uygulamaların ardından, Satış Yöneticilerine ve Mağaza Satış Elemanlarına uygulama anketlerle oyunun etkileri sorgulanmış ve YSBS Satış Oyununda yöneticler ve çalışanlara oyunda en çok neyi beğendikleri sorulmuştur;

  1. İletişim ve ekip çalışmasını desteklemesi – Ekibi yakından tanıyarak onlara KOÇluk yapılması, Çalışanların kendini ifade etme fırsatı sağlanması, Ekip içi iletişim artması, Ekibin kaynaşması
  2. Öğretici olması – Bilgilerin tartışılarak öğrenilmesi, Yanlış bilinenlerin düzeltilmesi, Ekibin bilgi seviyesinin gözlemlenmesi
  3. Eğlenceli olması
  4. Ödül verilmesi
  5. Soruların güncel olması

M&S Hakkında

Marks & Spencer Türkiye, 12 il de, 45 mağazası, 1000’in üzerinde çalışanı ile 37.000’in üzerinde net satış alanı ve geniş ürün yelpazesiyle değerli müşterilerine hizmet vermektedir.

Reklamlar